Çarşamba, Şubat 16, 2011

type='html'>


En son yayınladığım kahvaltı sofrasında tatlı ikramlarımdan biri olan Cevizli Haşhaşlı Kek tarifini Sofra dergisinin geçmiş sayılarından birinden aldım. Gelen yorumlarda tarif ısrarla istendiğinden daha fazla bekletmek istemedim. Yaparken içine konan haşhaşın fazlalığı bende tereddüt yarattıysa da çok beğenilince yaptığıma pişman olmadım.
Malzemeler;
*2 su bardağı kıyılmış ceviz
*1,5 su bardağı haşhaş
*1 su bardağı sıcak su
*150 gr tereyağı (Oda sıcaklığında )
*1 su bardağı+3 çorba kaşığı toz şeker
*3 paket vanilya ( Ben 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya kullandım )
*7 adet yumurta ( ben 5 adet kullandım )
*Yarım paket kabartma tozu
NOT; ben orjinal tariften farklı olarak yukarıdaki malzemeler 1 su bardağı kadar un ekledim.
Üstü için;
*1,5 su bardağı pudra şekeri
*3 kahve fincanı limon suyu
*1 su bardağı hindistan cevizi
NOT;Üstü için burada yazdığım malzemeler Sofra Dergisinde yer alan malzemelerdir. Ancak ben üst için bu malzemeleri kullanmadım. Ben 1 paket krem şantiyi 1 su bardağı süt ile iyice çırptıktan sonra içine 1 su bardağı hindistan cevizi katıp karıştırdım. Ve en üste ise süsleme çikolatalardan serptim. Siz isterseniz orjinal tarifi isterseniz de benim yaptığımı uygulayabilirsiniz.
HAZIRLANIŞI;
1.Haşhaşı 1 su bardağı sıcak suya ekleyip, kısık ateşte 10 dk. kadar pişirin.
2.Tereyağı,, şeker, sıvı vanilyayı şeker eriyene kadar çırpın.
3. Yumurtaların akını ve sarısını ayırıp ayrı ayrı çırpın. Beyazı kar gibi oluncaya kadar çırpmanız gerekiyor.
4.Yumurta sarılarını şekerli karışıma katın ve çırpın. sonrasında ceviz, un ve kabartma tozunu ve en son haşhaşı  ekleyin.
5.Karışıma en son kar halindeki yumurta aklarını ekleyin ve hafif hafif karıştırın.
5.Kek karışımını yağlanmış kare borcama dökün ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin. ( Herkesin fırını farklı pişirebilir. Bu sebeple pişip pişmediğini kontrol edin)
Kek soğuduktan sonra ister orjinal tarifteki gibi istersenizde benim yaptığım gibiglazür hazırlayarak kekin üstüne yayın. 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapın. Afiyet olsun.

Sevgili Iışıl'cığım -IŞILCA TATLAR beni TATLI BLOG ÖDÜLÜ'NE layık görmüş. Çok ama çok teşekkür ederim. Bende bu ödüle pek çok blogu layık görüyorum aslında.Ama burada tek tek yazmak oldukça zor. Bu nedenle emek vererek, pek çok güzel ve tatlı şeyleri sevgiyle, hevesle, heyecanla bloglarında paylaşan tüm blog yazarı arkadaşlarıma ayrım yapmaksızın bu ödülü ve sevgilerimi gönderiyorum.Hepiniz İyi ki varsınız.

View the Original article

0 yorum:

Yorum Gönder