Salı, Şubat 15, 2011


Kurban Bayramı yaklaşırken, daha önceden de yaptığım koyun kurabiyeleri başka tarifle yenilemek istedim. Bu seferki şeker kurabiye tarifini "Butik Pastacılık" kitabından aldım. Tam istediğim sertlikte, harika kurabiyeler elde ettim.Ayrıca üstlerini süslerken bu sefer kara koyunları, ince bir kat sürülmüş pralinin üstüne kıtır çikolata yerleştirerek,ak koyunları ise lokumdan denediğim şeker hamurunu yuvarlayarak süsledim.Bir kısmının üstüne ise ince bir tabaka bal sürdükten sonra hindistan cevizine buladım. Siz hangisini tercih ederseniz onu yapabilir, bayramda tatlı alternatifi olarak ikram edebilirsiniz.
Malzemeler;
*250 gr margarin oda sıcaklığında ( Genellikle tereyağı kullanıyorum ama şeker kurabiyelerde tereyağı istediğim gevrekliği vermiyor. Bu sefer margarin kullandım. Siz yinede tereyağı kullanarak yapabilirsiniz.)
*1 cup (120 gr) pudra şekeri
*1 adet büyük boy yumurta
*1 tatlı kaşığı vanilya özütü ( Ben portakal aroması koydum. Çok güzel koktular:))
*3 cup (330 gr) un
*1 çay kaşığı kabartma tozu
*1 çimdik tuz.
Hazırlanışı;
1.Margarin ile yumurtayı mikserde krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
2.Sırası ile içine şeker ve vanilya özütünü koyup karıştırı.
3.Un, kabartma tozu ve tuzu beraberce eleyin ve karışıma ilave ederek ele yapışmayan ancak yumuşak bir hamur hazırlayın.
4. Hamuru streç folyoya sararak, buzdolabında bir saat dinlendirin. ( Merdane ile açarken rahat açılması için )
5.Hamuru dört parçaya bölün.Hafif unlanmış tezgahta merdane yardımı ile yarım santim kalınlığında açın ve koyun şeklindeki kurabiye kalıbınızla kesin. ( Ben bu kalıbı yıllar önce Tahtakale'de Nüans isimli dükkandan almıştım. Pasta malzemeleri satan dükkanlarda bulabilirsiniz.)Bir noktaya daha dikkat çekmek istiyorum. hamuru kalıpla keserken kalıbın ince yerlerine hamur sıkışması olabilir ve kurabiyenin parçaları kalıptan çıkarken kopabilir. Bunu önlemek için kalıbınızı arada bir una batırın.)
6. Kestiğiniz kurabiyeleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin.ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin.
7.Pişen kurabiyelerinizi tel ızgara üzerinde soğutun ve dilediğiniz şekilde süsleyin. Afiyet olsun.
sürü kurabiye-2

Koyun sürüsü Kurban Bayramına doğru yolda. Ve benim çocuklarım çok üzgün:((

kara koyun ak koyun-c
Not: Kara koyunların tarifi farklı değil. Sadece fırında unutuldukları için renkleri karardı:)

0 yorum:

Yorum Gönder