Çarşamba, Şubat 16, 2011

type='html'>

Kahvaltı Sofrası-4 isimli  soframda yaptığım Maydanoz Salatasına daha önceki kahvaltı sofralarımda da yer vermiştim ve ilgili linklere gönderi yapmıştım. Ancak Sevgili Ordan Burdan Hayattan-Yasemin özellikle tarif eklememi isteyince, sizlere ve ileride bana da kolaylık olsun diye buraya tarifi ekliyorum.
Aslında tarife bile ihtiyacı olmayan bu salata hem çok kolay yapılıyor, hem her an bulunabilecek malzemeler içeriyor, hem sağlıklı, hem çok beğenilerek tüketiliyor, hem.... hem.....hem....
Gördüğünüz gibi bu salatanın artıları saymakla bitmiyor. Ben 12 kişilik bir sofrada aşağıdaki ölçüleri kullandım. Sizler bu ölçülere kendinize ve ihtiyacınıza göre eksiltip artırabilirsiniz.
Malzemeler;
*İki demet maydanoz ( Sap ve yapraklarını ayırıp, güzelce yıkadıktan sonra bir-iki kaşık sirke eklenmiş suda en az yarım saat bekletin. Sonra varsa sebze kurutucunuzla kurutarak kullanın )
*yarım demet taze nane ( Maydanozu yıkarken naneleri de maydanozla yıkayıp, sirkeli suda bekletin )
*3-4 adet kırmızı biber ( Biberler büyükse iki adet yeter. )
*Zeytinyağı
*Çok az tuz ( Ben eklemedim bile )
*1 adet limon
*İki çorba kaşığı kadar elma sirkesi
Hazırlanışı;
1.Maydanoz ve taze naneyi yıkayıp kuruttuktan sonra çokda ufak olmamak üzere doğrayın.
2.Biberleri yıkayıp kuruladıktan sonra, ravla zarı büyüklüğünde ve hatta biraz daha küçük doğrayın.
3.Sebze malzemesini birbirine karıştırın. Biberler alta düşecektir. Mümkün olduğu kadar kaşıkla yüzeye çıkarın.
4.Zeytinyağı, limon suyu, az tuz ve sirkeden oluşan sosu bir çay bardağında güzelce karıştırdıktan sonra, maydanozlu karışıma dökün ve güzelce karıştırın. Afiyet olsun....


View the Original article

0 yorum:

Yorum Gönder